De vanligste kundespørsmålene om rekkverk – del 3
Det er tid for tredje og siste del av føljetongen vår, der vi samler opp de mest stilte spørsmålene fra kundene! Som vanlig har vi eksperthjelp av Natalia Lerulf, som jobber i kundeservice.
I siste runde fokuserer vi på spørsmål som kan dukke opp vedrørende bestilling, kjøp og levering av rekkverkene våre. Dersom du har gått glipp av de tidligere spørsmålsrundene, finner du dem også på bloggen: Del 1 handler om rekkverk og spørsmål som kan dukke opp ved valg av produkt, og i del 2 tar vi opp montering og vedlikehold av rekkverk.
Jeg er usikker på hvordan jeg skal ta mål, burde jeg få hjelp av noen i bransjen?
– Tanken vår er at man ikke skal trenge å være i byggebransjen for å kunne bestille eller montere rekkverkene våre. Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg som kunde. Du trenger kun å angi mål på ytterkantene av underlaget der du skal ha rekkverket ditt – for eksempel hjørne til hjørne eller ende til ende. For at festet ikke skal havne for nær en kant, lager vi et innrykk i forhold til underlaget. Det skjer automatisk, så det trenger du ikke å tenke på.
I designverktøyet vårt har vi tydelige hjelpetekster dersom du er usikker. Vi har til og med målemaler der for at du lett skal kunne se hvordan man tenker og regner. Disse finner du også på produktsidene våre under teknisk informasjon.
Kontakt vår kundeservice dersom du har spesielle ønsker eller er usikker.
Kan jeg avbestille eller gjøre endringer i bestillingen min?
– Før vi har begynt å produsere rekkverket ditt er det ikke noe problem å avbestille. Når det gjelder endringer, avhenger det av hvor tidlig vi får beskjed, og hvilken type endringer det er snakk om. Selvsagt hjelper vi deg så godt vi kan, så ta kontakt med oss så tidlig som mulig dersom du vil gjøre endringer i bestillingen.
Hvor lang er leveringstiden?
– På hver produktside finner du informasjon om hvor mange dager produksjonen er beregnet å ta. Når du har gjort klar bestillingen din, finner du informasjon om produksjonstid for akkurat din bestilling i ordrebekreftelsen, og vi sender rekkverket ditt straks det er ferdig. Da får du en e-post med informasjon om fraktsporing. Deretter kontakter Schenker deg for at dere sammen kan bestemme utleveringsdag.
Hva koster frakten?
– Den er inkludert i prisen! Prisen du ser ved bestilling er den prisen du betaler for rekkverket – ingen fraktkostnader eller andre skjulte avgifter kommer i tillegg.
Må jeg være hjemme når bestillingen ankommer?
– Det er viktig at noen er til stede for å ta i mot leveransen. Dersom et uhell har skjedd og rekkverket har blitt skadet under transporten, må dette dokumenteres sammen med sjåføren før du signerer på mottak av sendingen. Dersom det ikke er dokumentert, kan det bli vanskelig å reklamere dersom noe er skadet. Se kjøpsvilkårene våre for mer informasjon.
Kan man bestille nå og få leveringen senere?
– Ikke noe problem! Du kan opprette en bestilling nå og oppgi hvilken uke du ønsker leveringen, så tilpasser vi oss etter det og sender bestillingen til riktig tid.
Klar til å finne det rette rekkverket for deg? Vi har glassrekkverk, rekkverk i rustfritt stål, wirerekkverk og håndløpere!